23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny CBS-rapport: Dansk Supermarked ligner en taber

Coop Danmark er bedre klædt på til fremtidens dagligvaremarked end Dansk Supermarked, konkluderer ny analyse

Der bliver vendt fuldstændig op og ned på det etablerede billede af vindere og tabere i dansk dagligvarehandel i en helt ny rapport forfattet af to detail-forskere fra Copenhagen Business School, CBS, Mogens Bjerre og Per Østergaard Jacobsen.

Det skriver Dansk Handelsblad i sit nyhedsbrev.

Dansk Supermarked har i mange år fremstået som den absolutte duks blandt aktørerne med en indtjening i særklasse og tilsyneladende ustoppelig fremgang i markedsandele.

Men i rapporten "Effekt & Effektivitet - Dansk Dagligvarehandel 2003-2013" kommer de to forskere under overskriften "Dansk Supermarked ligner en potentiel taber" med et noget anderledes bud på, hvordan landets største detail-koncern står rustet til de kommende års markedsændringer:

"Man har lagt sine æg i en meget traditionel forretningsmodel, hvor omdrejningspunktet er butikken alene", skriver Mogens Bjerre og Per Østergaard Jacobsen i rapporten.

Læs hele rapporten her:

http://www.cbs.dk/en/node/352197

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|